srijeda, 14.09.2011.

NERVOZA I PANIKA U SŽH

Poštovano članstvo, cijenjeni radnici HŽ Carga,

Nakon što je SŽH pokušao obmanuti radnike HŽ Carga kako će s novim KU dobiti stvarne troškove prijevoza, citiram „Naknada prijevoza s posla i na posao isplaćivati će se u visini stvarnih troškova prijevoza“, a kad je SSHŽC izvijestio radnike HŽ Carga da je to obična laž, s obzirom da se upravo ovih dana radnici HŽ Carga koji putuju vlakom moraju odlučiti da li se žele odreći besplatne karte P2d ili se odreći naknade od 290,00 kuna. Tako je u konačnici razotkrivena prevara SŽH, a kad su postali svjesni toga da su razotkriveni, u njihovim redovima pojavila se nervoza i panika, pa su objavili novi tekst na svojoj web stranici u kojem to pokušavaju zakamuflirati, baveći se isključivo sa SSHŽC.

SSHŽC kao ozbiljan sindikat sa stavom i iz principijelnih razloga želi i mora odgovoriti i objasniti o čemu se zapravo radi.

U navedenom tekstu izjavljuju, citiram „SŽH je bio spreman potpisati Kolektivni ugovor samo u trenutku kad je postao prihvatljiv za naše članstvo“.
S obzirom da znamo da radnici HŽ Carga ne mogu biti zadovoljni sa KU s kojim nisu dobili „NIŠTA“, a još su izgubili dio naknade za prijevoz na posao i s posla, smatramo da su svojim takvim dogovaranjem KU i njegovim potpisivanjem, SŽH i SHŽ, nasamarili sve radnike HŽ Carga, a također i svoje članstvo.

Izjava SŽH kako su pregovarali u dobroj vjeri je toliko neuvjerljiva i licemjerna i liči na pravu farsu, s obzirom da se dobro zna da su oni, na žalost, kao većinski sindikat obnašali funkciju koordinatora u sindikalnom timu, a ti kolektivni pregovori su sramotno trajali gotovo 2 godine, a još su na kraju sa SHŽ, 4.08.2011., a u sprezi s Poslodavcem potpisali nepravedan i loš KU, na štetu radnika HŽ Carga., upravo onakav kakav je odgovarao Poslodavcu, bez povećanja cijena sata rada.Što se tiče njihove izjave da su strukovni i matični sindikati stvar prošlosti, a njihov SŽH, sindikat „općeg tipa“stvar budućnosti, moramo reći da se grohotom smijemo takvoj nebuloznoj izjavi kad i vrapci na grani znaju da su u drugim velikim tvrtkama u RH, a tako i društvima HŽ Holdinga, najznačajniji i najutjecajniji sindikati strukovnog i matičnog profila.

90% radnika u RH organizirano je u strukovne sindikate, dok su sindikati „općeg tipa“, koji svaštare na rubu izumiranja, a primjer je i SŽH koji je na početku svog organiziranja, naslijedivši socijalistički sindikat imao 13 500 članova, a u sadašnje vrijeme stalno kopni te broji manje od 3 000 članova (kad se zbroje svi njihovi članovi iz HŽ Carga, Infrastrukture,Putničkog prijevoza, Holdinga i ovisnih društava).
Gotovo i svaki radnik u društvima HŽ Holdinga zna da su upravo strukovni sindikati (Sindikat prometnika vlakova Hrvatske, Sindikat strojovođa Hrvatske i Sindikat infrastrukture HŽ) najbrojniji, najjači i najutjecajniji sindikati na sindikalnoj sceni HŽ-a. Želimo slijediti primjer upravo tih navedenih sindikata jer smatramo da radnici HŽ Carga zaslužuju imati takav utjecajan i moćan, strukovni i matični sindikat.

Do ovako velike erozije članstva SŽH došlo je upravo zato kad su radnici shvatili da ovakav sindikat koji svaštari nema smisla, da ih samo strukovni sindikati mogu dobro zastupati jer bi s SŽH i dalje samo trpjeli gubitke i nepravdu.

Što se tiče izjave SŽH da su sposobni provesti štrajk, treba reći da to nitko nije doživio u posljednjih 12 godina, što znači da u tom vremenskom razdoblju nisu ni jednom štrajkali i borili se za radnička prava, a kad bi i najavili nekakav štrajk onda bi ga uvijek na brzinu i otkazali i to uvijek znakovito oko pola noći.

Na njihove insinuacije oko potpisivanja KU od strane SSHŽC, treba reći slijedeće, da je stav SSHŽC da je ovaj KU loš , nepraveden i na štetu radnika HŽ Carga, a koji je 4.08.2011. od strane SŽH i SHŽ izdogovaran i potpisan na prevaru. Predsjednica SSHŽC ga je zajedno sa predsjednikom STPVV HŽ potpisala novi KU za HŽ Cargo 18.08.2011., i to nakon sjednice Glavnog odbora održane 17.08.2011. na kojoj su raspravljali svi glavni povjerenici svih podružnica SSHŽC i predsjedništvo SSHŽC, o argumentima „za“ potpisivanje KU i „protiv“.

Iako ogorčeni i revoltirani sa takvim KU i načinom na koji su to odradili SŽH i SHŽ, stavivši SSHŽC i STPVV HŽ pred gotov čin, Glavni odbor SSHŽC je donio odluku da je za rad i organizaciju sindikata bolje potpisati, jer bi sa njegovim nepotpisivanjem dalo mogućnosti Poslodavcu i tim sindikatima da nas blokiraju na razne načine.

Naše nepotpisivanje KU značilo bi prepuštanje sudbine radnika HŽ Carga i naših članova u ruke ova 2 navedena sindikata (SŽH i SHŽ) koji su ih već bezbroj puta prevarili.To bi nam bio neoprostivi grijeh.

Isto tako bez našeg potpisa na KU oni bi imali mogućnost kad su već bili u sprezi sa Poslodavcem, da u svoju korist, a ne u korist radnika HŽ Carga, potpišu kojekakve Sporazume (npr. Sporazum o profesionalizmu i sl.).

Isto tako našim nepotpisivanjem radili bi nam koje kakve smicalice i podmetanja, te ne bi imali pristup informacijama koje su bitne za zaštitu prava naših članova.

Na kraju moramo reći i to da je u trenutku potpisivanja KU, na strani SSHŽC i STPVV HŽ bilo 140 članova manje nego na strani SŽH i SHŽ, a da je bilo obrnuto, na našoj strani više 14o članova onda ovako loš KU ne bi nikad bio potpisan, jer bi u tom slučaju SŽH i SHŽ bili manjina.

Na kraju poštovano članstvo, poštovani radnici HŽ Carga kako je i u ovoj situaciji odlučila brojnost članstva pozivamo vas da ispravite tu pogrešku i pristupite svom matičnom i strukovnom sindikatu SSHŽC, jer ne trebate biti podstanari u tuđoj kući kad imate svoju vlastitu.S poštovanjem,

PREDSJEDNICA SSHŽC
Marija Stefanov

- 12:00 - Komentari (0) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 05.09.2011.

Podvale i besmislice Marijana Lepoglavca, dopredsjednika SŽH

Poštovano članstvo, cijenjeni radnici HŽ Carga,

našavši se prozvana u dopisu Marijana Lepoglavca, dopredsjednika SŽH u kojem je iznio niz podvala i besmislica, pa želim reći istinu o tome.

Marijan Lepoglavec iako formalno obnaša funkciju dopredsjednika SŽH za HŽ Cargo, a zapravo se radi o običnom «potrčkalu», o jednom iznimno nekvalitetnom sindikalisti, koji se našao na mjestu kojemu nije niti izbliza dorastao. Isti nema nikakvu autonomiju u odlučivanju o pitanjima koja se tiču HŽ Carga, a služi isključivo da bi ispred SŽH, sindikata «općeg tipa» prodavao maglu radnicima HŽ Carga.
Mnogo je razloga za tako rigidnu ocjenu dotičnoga sindikaliste, navest ću samo neke:
Nije znao, niti umio, nositi se s pregovorima za KU za HŽ Cargo, koji su na sramotu sindikata trajali gotovo 2 godine, a u kojima je on obnašao ulogu koordinatora sindikalnog odbora (iz razloga što su mu radnici HŽ Carga sa svojim većinskim članstvom u tom sindikatu dali legitimitet).
Posao koordinatora pregovaračkog odbora sindikata obnašao je katastrofalno loše, što je jedan od glavnih razloga potpunog neuspjeha pregovaračkog tima sindikata, što je rezultiralo zaključivanjem krajnje lošeg i štetnog Kolektivnog ugovora za radnike HŽ Carga.

Zanimljivo je da vlastiti neuspjeh u kolektivnim pregovorima pokušava prikazati kao uspjeh i to prikriti nebuloznim napisima, pa tako u dopisu od 04. 08. 2011. godine, koji je objavljen i na web stranici SŽH, stoji da su u potpisanom kolektivnom ugovoru postignuti značajni pomaci.

Međutim, ne radi se ni o kakvim značajnim pomacima na bolje, nego se radi o značajnim pomacima na gore. Citiram jednu takvu njegovu neistinu: „Naknada prijevoza s posla i na posao isplaćivati će se u visini stvarnih troškova prijevoza“. Ovih dana se sami radnici HŽ Carga uvjeravaju u istinitost ove izjave, odnosno oni koji putuju vlakom moraju se do 15.09.2011. odlučiti da li se žele odreći besplatne karte P2d ili se odreći naknade od 290,00 kuna. Odricanje od nečega, po Lepoglavcu je uspjeh. Mislim da će radnici HŽ Carga za ovo dati „aplauz“ Marijanu Lepoglavcu (SŽH) i Marijanu Jelenskom (SHŽ), koji su im to fino sredili. Kao što sam vas već ranije izvijestila, članak za naknadu prijevoza na posao i s posla je već bio dogovoren između pregovaračkih odbora sindikata i pregovaračkog odbora Poslodavca, gdje su dogovoreni stvarni troškovi prijevoza: prijevoz do vlaka, besplatna karta P2d i 290,00 kuna, a ova 2 sindikata su taj članak ilegalno promijenili, doslovce, po noći
03 /04. 08.2011, večer prije potpisivanja Kolektivnog ugovora.
O cijenama sata rada za ovaj KU, nikad se nije raspravljalo na sjednicama pregovaračkog odbora, nego su to cijene sata rada koje je predložio Poslodavac, a ova 2 sindikata su to prihvatila, bez imalo grižnje savjest i na taj način i dalje produbljuju nanesene nepravde radnicima HŽ Carga, a koji su i njihovi članovi.

U svom neistinitom napisu, negativno se izražavao o mom radu u pregovaračkom timu sindikata, kao i to da sam potajno potpisala Kolektivni ugovor.

Istina je sljedeća: za cijelo vrijeme trajanja kolektivnih pregovora zalagala sam se za to da se radnicima HŽ Carga plaće moraju izjednačiti sa plaćama ostalih društava HŽ Holdinga, jer nije logično da HŽ Cargo kao profitno poduzeće ima najmanji prosjek plaća u odnosu na sva društva HŽ Holdinga. Osim toga zalagala sam se i inzistirala na mnogim otvorenim pitanjima vezanim za poboljšanje KU, pa sam mu vjerojatno kako je izjavio na taj način otežavala pregovore. Dok istovremeno Marijan Lepoglavec, dopredsjednik SŽH, nije pokazivao ni znanje, niti je imao svoje mišljenje te je uvijek u konačnici bio bez stava, volje i energije da se nešto pozitivno napravi za radnike HŽ Carga. Jedino na čemu je ustrajavao bilo je to kad me u više navrata pokušavao nagovoriti da odustanemo od pokrenutih izbora za radnička vijeća i ZNR. S obzirom da je Samostalni sindikat HŽ Cargo sindikat sa stavom, to M. Lepoglavcu nije uspjelo. Glavni povjerenici Samostalnog sindikata HŽ Cargo odgovorno su i zrelo odlučili da žele izbore za RV i ZNR, a ne Sporazum sindikata prema kojemu bi 20-tak sindikalnih profesionalaca hodali po terenu kao“ muhe bez glave“.

Ujedno izvješćujem radnike HŽ Carga da smo morali čekati novu organizaciju HŽ Carga, pa su zato izbori odgođeni, no sada je organizacija donesena, prošli su i godišnji odmori pa je došlo vrijeme da radnici HŽ Carga izađu na izbore i izaberu svoje predstavnike u RV i ZNR, da oni sami odlučuju o svojoj sudbini, a ne kao do sada da u njihovo ime odlučuju neki loši i nekvalitetni sindikalci. A što se tiče potajnog potpisivanja KU, ne radi se ni o kakvom potajnom potpisivanju, već se radi o potpisivanju KU na temelju odluke Glavnog odbora SSHŽC.
Suština je u tome da je odluka Glavnog odbora utemeljena na strogoj crti razdjelnici, a to je da je KU za radnike HŽ Carga loš, s produbljenim nepravdama koje su ova 2 sindikata (SŽH i SHŽ) napravili, a nisu se ni potrudili ispraviti ih, nego su cijelo vrijeme imali radnike HŽ Carga za svoje taoce. Naš sindikat, SSHŽC ovaj KU, nedostojan radnika HŽ Carga nikad ne bi trebao potpisati, međutim suočeni s činjenicom o daljnjem radu i organiziranju sindikata, kao i učešću u narednim pregovorima oko cijene sata rada, zaključili smo da je bolje potpisati i ostati u igri nego ne potpisati, jer bi bili blokirani na razno- razne načine i bio bi doveden u pitanje normalan rad sindikata.

Ostajemo kod toga da je KU loš, sa brojnim nepravdama za radnike HŽ Carga, a naš potpis znači samo to da to želimo što prije promijeniti, a ne gledati sa strane i očajavati. Treba reći i to da i radnici HŽ Carga mogu bitno pomoći u ispravljanu ovoga lošeg i štetnog KU, na način da odu od onih koji su ih prevarili (SŽH i SHŽ) i učlane se tamo gdje i pripadaju – u matični i strukovni sindikat, SSHŽC. Isto stajalište o ovom pitanju imaju i kolege iz STPVV, što nam je drago, jer će to doprinijeti bržem ispravljanju ovoga lošeg i na prevaru potpisanog KU.

Poštovani i cijenjeni radnici HŽ Carga pozivamo vas da što prije ispunite pristupnicu i postanete član svoga matičnog i strukovnog sindikata, da više ne plaćate lažne advokate (SŽH i SHŽ) koji rade protiv vas i vašeg interesa, jer biti u tim sindikatima «općeg tipa», koji svaštare i udomljuju nekvalitetne sindikalce pokazalo se štetnim i pogubnim za radnike HŽ Carga.

S poštovanjem,

Predsjednica SSHŽC
Marija Stefanov

- 13:00 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.